W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji. Polityka prywatności
Nadszedł sezon przedświąteczny wzmożonych zakupów przez internet. Przestępcy o tym wiedzą i zintensyfikowali ataki na Polaków. Odnotowuje się w tym okresie zwiększoną liczbę zgłoszeń dotyczących zarówno SMS-ów jak i e-maili dotyczących “problemów z przesyłkami”.
Oszuści podszywają się pod Pocztę Polską oraz Inpost i pod pretekstem brakującego numeru domu w adresie nakłaniają do uzupełnienia formularza i zapłaty drobnej kwoty za ponowną dostawę, wyłudzając w ten sposób dane karty płatniczej lub dane autoryzacyjne do bankowości elektronicznej.
Czekam na paczkę ze sklepu internetowego, pewnie stąd mają mój numer!
Nie. To jest atak masowy. Tysiące Polaków otrzymało w tym czasie tę samą wiadomość. To że dostałeś tego SMS-a lub e-maila chwilę po złożeniu zamówienia (lub w dniu wyznaczonej dostawy) to przypadek. Twój numer lub e-mail przestępcy mają z różnych historycznych wycieków.
Kliknąłem na linka, czy coś mi grozi?
Nie, samo kliknięcie w linka nie powoduje w tym przypadku żadnego problemu. Ale wypełnienie formularza na podstawionej przez przestępców stronie danymi swojej karty lub danymi autoryzacyjnymi do bankowości elektronicznej oznacza, że możesz zostać okradziony. Jeśli to zrobiłeś, jak najszybciej skontaktuj się z bankiem, zastrzeż kartę i zablokuj dostęp do bankowości elektronicznej.
ZACHOWAJMY CZUJNOŚĆ I ROZWAGĘ!